Join 60,000+ Looksmaxxing Members!

Register a FREE account today to become a member. Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox.

• DISCLAIMER: DO NOT ATTEMPT TREATMENT WITHOUT LICENCED MEDICAL CONSULTATION AND SUPERVISION

This is a public discussion forum. The owners, staff, and users of this website ARE NOT engaged in rendering professional services to the individual reader. DO NOT use the content of this website as an alternative to personal examination and advice from licenced healthcare providers. DO NOT begin, delay, or discontinue treatments and/or exercises without licenced medical supervision. Learn more

How to get a surgery prescribed ? is it even possible ?

N45U5

New member
Time Online
1h 40m
Hey so i have a few issues :

My gonial angle is way too wide, and my gonions/mandible are not projected enough

My philtrum is kinda long tbf

When i'm closing my mouth my upper teeth are aligned with those on the bottom

So my question is : Can i get a lefort 1 / bimax depending on what's fitting prescribed so my dental occlusion is good enough ? I talked with an orthodontist about it and they offered a treatment to brind my mandible back a little bit, which i instantly refused lmao, they tryna sabotage me fr.
If that's not really a good reason, can i at least tell the surgeon that i'm doing sleep apnea and that when i'm idle, my mouth is open by default and i have to force it shut constantly ? I live in france by the way, important to note
(i posted my face "somewhere else" and mostly everyone said i gotta get a bimax, my maxilla was recessed and that my bones grew downwards)
Genuine thanks to those who can guide me !

Register to hide this ad
Hey so i have a few issues :

My gonial angle is way too wide, and my gonions/mandible are not projected enough

My philtrum is kinda long tbf

When i'm closing my mouth my upper teeth are aligned with those on the bottom

So my question is : Can i get a lefort 1 / bimax depending on what's fitting prescribed so my dental occlusion is good enough ? I talked with an orthodontist about it and they offered a treatment to brind my mandible back a little bit, which i instantly refused lmao, they tryna sabotage me fr.
If that's not really a good reason, can i at least tell the surgeon that i'm doing sleep apnea and that when i'm idle, my mouth is open by default and i have to force it shut constantly ? I live in france by the way, important to note
(i posted my face "somewhere else" and mostly everyone said i gotta get a bimax, my maxilla was recessed and that my bones grew downwards)
Genuine thanks to those who can guide me !
Je vais te parler français parce que t'a dit que tu vivais en France.

Puisque tu dit que ton angle gonial est trop obtus et que ton mandibule est recessed et que ton maxillaire est recessed je pense qu'un bimax va t'aider mais avant je suivrais les conseils de ton ortho.

Pour ton philtrum, ça peut être du à ta lèvre supérieure étant trop fine. En tout cas, la seule solution à un philtrum trop long selon mes connaissances est un agrandissement de la lèvre supérieure.

Je te conseillerais d'écouter ton orthodontiste puisque c'est un professionnel dans le métier et il est mieux apte à répondre à ces questions qu'un random sur Internet (tel que moi). Si t'a peur que la chirurgie pour ton mandibule le rende plus recessed, demande lui pour t'assurer. Au pire, tu pourras avoir des implants après pour combler.

Last edited:

Puisque tu dit que ton angle gonial est trop obtus et que ton mandibule est recessed et que ton maxillaire est recessed je pense qu'un bimax va t'aider mais avant je suivrais les conseils de ton ortho.

Pour ton philtrum, ça peut être du à ta lèvre supérieure étant trop fine. En tout cas, la seule solution à un philtrum trop long selon mes connaissances est un agrandissement de la lèvre supérieure.

Je te conseillerais d'écouter ton orthodontiste puisque c'est un professionnel dans le métier et il est mieux apte à répondre à ces questions qu'un random sur Internet (tel que moi). Si t'a peur que la chirurgie pour ton mandibule le rende plus recessed, demande lui pour t'assurer. Au pire, tu pourras avoir des implants après pour combler.
@subfive4life fixed the typo, pressed the post button too quick

translate

Merci infiniment frero t'es le chad originel

on peut parler en privé si ça te derange pas, jte montrerais ma tete et tu pourras me dire t'en penses quoi

Merci infiniment frero t'es le chad originel

on peut parler en privé si ça te derange pas, jte montrerais ma tete et tu pourras me dire t'en penses quoi
Ya pas de quoi, ravi d'aider. Tu peux m'envoyer un PM pour que je puisse mieux te guider.

Users who are viewing this thread

Back